امارات متحده عربی

ده جاذبه دیدنی دبی

  • پرهام مصدق زاده
  • 1402/03/28

ده جاذبهی دیدنی دبی

دبی از پرجمعیت‌ترین و پرطرفدارترین شهرهای کشور امارات متحده عربی است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به‌سمت خود جذب می‌کند. با اینکه شهر دبی قدمت چندانی ندارد اما عزم حاکمان آن باعث شده به‌سرعت پیشرفت کند و به یکی از شهرهای محبوب جهان تبدیل شود. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، این راهنما را بخوانید تا با آمادگی کامل به استقبال این سفر بروید.

زندگی مدرن در قلب کویر

محبوبیت شهر دبی، ارتباط مستقیمی با سبک زندگی لوکس و معماری مدرن آن در قلب کویر دارد. این شهر بیابان‌های وسیع و زیبا، آسمان‌خراش‌هایی با معماری مدرن و مراکز خرید مجلل دارد و بیستمین شهر گران دنیا است. ناگفته نماند که جذابیت‌های شهر دبی تنها در ساختمان‌ها و مراکز خرید آن خلاصه نمی‌شود، بلکه این شهر، بهترین امکانات و سرگرمی‌ها را برای مهمانان خود در نظر گرفته است.

دیدنی‌های دبی

دبی با دیدنی‌های متنوع خود هر گردشگری با هر علاقه‌ای را راضی می‌کند. همه می‌توانند در سفر خود به شهر دبی جاذبه‌ای را پیدا کنند که به علایقشان مرتبط است. از برج‌های پرزرق‌و‌برق گرفته تا آکواریوم‌های جذاب و سواحل زیبا. علاوه بر این‌ها، در مراکز فرهنگی و تاریخی دبی، پیشینه‌ی فرهنگی مناطق بومی امارات در کنار سبک مدرن شهرهای در حال پیشرفت، به نمایش گذاشته شده است و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ را به‌سوی خود جذب می‌کند. در ادامه ده مورد از جاذبه‌های دیدنی دبی را که نباید دیدنشان را از دست بدهید معرفی می‌کنیم.

دبی مال

دبی مال، جزو برترین مراکز خرید جهان است و از جاذبه‌های لوکس دبی به‌ حساب می‌آید. این مرکز خرید بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه دارد. محصولات منحصربه‌فرد، خدمات پنج ستاره، حمل‌ونقل با راننده و تحویل اجناس خریداری‌شده در مرکز اقامت، بخشی از خدمات دبی مال است. معروف‌ترین جشنواره‌های خرید این مرکز در ماه‌های ژانویه، فوریه، اوت و جولای برگزار می‌شوند. همچنین، این مرکز خرید یک زمین اسکیت روی یخ، محوطه‌ی بازی و سینمای مجهز دارد و گردشگران می‌توانند حین خرید از این تفریحات نیز استفاده کنند.

محله‌ی بستکیه یا دبی قدیمی

محله‌ی بستکیه در قرن نوزدهم در کنار محله‌ی فهیدی ساخته شد. این منطقه، محل زندگی تاجران ایرانی اهل بستک بود که اغلب در کار تجارت مروارید بودند. به‌دلیل اینکه بستکیه دسترسی آسانی به شهر داشت، تاجران این محل را برای سکونت خود انتخاب کردند. معماری منطقه‌ی بستکیه با معماری سنتی امارات تفاوت دارد و کوچه‌ها و ساختمان‌های آن نشانگر تاریخ کهن آن است. یکی از مهم‌ترین گالری‌های هنری دبی به اسم «گالری مجلس» در این منطقه قرار دارد. در این گالری، می‌توان از انواع سرامیک‌های عربی و وسایلی که در برج‌های بادگیر محله‌ی بستکیه استفاده می‌شوند، بازدید کرد.

موزه‌ی دبی

موزه‌ی دبی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این بنا حدود دویست سال قبل برای اقامت حاکمان و محافظت از شهر ساخته شد. در دوره‌ای از این بنا برای زندانی کردن قانون‌‌شکنان نیز استفاده می‌شد. در سال ۱۹۷۱، در زمان حکومت شیخ راشد بن سعید المکتوم، بنا به‌طور رسمی بازسازی و به موزه تبدیل شد. دیوارهای این قلعه با سنگ‌های بادبر و ملات آهک ساخته شده و سقف آن ترکیبی از شاخه‌ی نخل، گل و گچ است. با بازدید از این موزه، در زمان سفر می‌کنید و به دبی قدیم می‌روید. این موزه مملو از صنایع دستی و سنتی دبی است. همچنین در قسمت زیرزمین آن، تاریخ کشور امارات با استفاده از آخرین تکنولوژی به نمایش گذاشته شده است.

آکواریوم دبی

آکواریوم زیرآبی دبی یکی‌ دیگر از جاذبه‌های محبوب این شهر است و لیست ده مورد از جاذبه‌های دیدنی دبی بدون آن ناقص خواهد بود. این آکواریوم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و برای کسانی که به بازدید حیات دریایی علاقه دارند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. تونل این آکواریوم دنیای بی‌نظیری اعماق آب را به گردشگران نشان می‌دهد.

این تونل، گردشگران را تا عمق ۱۱ متری زمین هدایت می‌کند. هنگام بازدید از این تونل، گردشگران از سه منطقه‌ی جنگل بارانی، ساحل راکی یا صخره‌ای و اقیانوس زنده عبور می‌کنند. انواع ماهی و آبزیان ریز و درشت در این آکواریوم زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین کروکودیل جهان که به پادشاه کروکودیل‌ها معروف است، در این آکواریوم نگهداری می‌شود. از دیگر قسمت‌های جالب این جاذبه‌ی دیدنی، بخش مربوط به پنگوئن‌هاست. این پنگوئن‌ها در پناهگاهی زندگی می‌کنند که از روی زیستگاه آن‌ها در قطب جنوب شبیه‌سازی شده است. همچنین، گردشگرانی که به غواصی علاقه دارند، می‌توانند در این آکواریوم آن را تجربه کنند. بی‌شک، جاذبه‌ی آکواریوم آبی از تفریحات خاص و بی‌نظیر این شهر است که همه‌ی رده‌های سنی را سرگرم می‌کند.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا

یکی از بهترین سواحل دنیا، ساحل جمیرای شهر دبی است. این ساحل از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود و گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود به آن‌جا می‌روند. جمیرا امکاناتی مانند مراکز تفریحی، ورزش‌های آبی و صندلی‌های راحتی ساحلی دارد. همچنین شن‌های طلایی و درختان نخلش آن را به ساحلی منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده است.

در امتداد ساحل جمیرا هتل‌های معروفی قرار دارند که به‌عنوان بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های جهان شناخته می‌شوند. پارک ساحلی جمیرا با داشتن درختان نخل فراوان، یک محیط دنج و دلنشین برای استراحت است. علاوه بر این، گردشگرانی که به تفریحات و ورزش‌های آبی علاقه‌ دارند، می‌توانند در این ساحل از تجربه‌ی جت اسکی، قایق‌سواری، موج‌سواری و پاراسل لذت ببرند.

همچنین کافه و رستوران‌هایی که در امتداد این ساحل زیبا قرار دارند، برای گردشگران، فرصت تجربه‌ی چشیدن یک غذای بی‌نظیر یا نوشیدن یک فنجان قهوه را همراه با تماشای منظره‌ی زیبای ساحل، فراهم می‌کنند.

برج العرب

برج العرب از معروف‌ترین برج‌های جهان است که به‌عنوان برترین هتل هفت ستاره‌ی جهان نیز شناخته می‌شود. عنوان بلندترین آسمان‌خراش جهان و بزرگ‌ترین سازه‌ی ساختمانی که روی ساحل مصنوعی ساخته شده هم، جزو افتخارات این برج محسوب می‌شود. سازه‌ی بلند و زیبای برج العرب از بیشتر مناطق دبی قابل رویت است. شرکت Atniks این برج را طوری طراحی کرده که جلوه‌ای از فرهنگ و تاریخ امارات را به رخ بازدیدکننده‌ها می‌کشد.

قرار گرفتن برج العرب روی جزیره‌ی مصنوعی، این احساس را در تماشاگران ایجاد می‌کند که گویا برج روی آب شناور است. این برج به هتل العرب معروف است و امکانات تفریحی بی‌نظیری برای گردشگران دارد؛ از جمله خدمات کامل اسپا، چندین استخر سرپوشیده و روباز، ورزش‌های هوایی و آبی. هفت طبقه‌ی این برج به آکواریومی زیبا اختصاص داده شده که در زیر دریا قرار گرفته است.

همچنین، سکوی بلند این برج که در ارتفاع ۲۱۰ متری قرار گرفته، حالتی معلق دارد و با چند پایه به برج وصل شده است. قرار گرفتن این سکو در ارتفاع زیاد، بر جذابیت‌های این برج افزوده است. گاهی اوقات برای هیجان بیشتر مسابقاتی روی این سکو برگزار می‌شود. معروف‌ترین مسابقه‌ای که در سال ۲۰۰۵ روی این سکو برگزار شد، تنیس میان آندره آغاسی و راجر فدرر بود.

بازارهای دیره (Deira Souks)

بازار ساحلی دیره جزو بزرگ‌ترین فروشگاه‌ها و بازارهای شهر دبی است. این بازار به‌دلیل نزدیکی به ساحل، به یکی از جاذبه‌های این شهر تبدیل شده است. بازار سنتی دیره از چندین بازار تشکیل شده که با طاق‌های چوبی و بادگیرها بازسازی شده‌اند. بازار طلای دیره بزرگ‌ترین بازار طلای جهان است و به همین دلیل دبی به شهر طلا شهرت دارد. در این بازار انواع طلا و جواهرات با طرح‌های سنتی و مدرن فروخته می‌شود. در بازار ادویه‌ی دیره، هر ادویه‌ای که تصور کنید،‌ پیدا می‌شود. همچنین، بخشی از این بازار مربوط به صنف عطرفروشی است که گردشگران می‌توانند، رایحه‌ی دلخواه خود را از آن‌جا تهیه کنند.

شهربازی آی ام جی (IMG Worlds of Adventure)

این پارک پر از وسایل ورزشی و تفریحی هیجان‌انگیز است که هر کسی از هر رده‌ی سنی را جذب می‌کند. گردشگران باید یک روز کامل را برای بازدید از این مکان اختصاص دهند. در این شهربازی انواع بازی‌های هیجان‌انگیز مانند ترن هوایی و بازی‌های وحشتناک که آدرنالین بدن را بالا می‌برند، وجود دارد که همین باعث شده این مکان دیدنی جزو جاذبه‌های دیدنی دبی به حساب بیاید.

این مجتمع تجاری و تفریحی، با عنوان بزرگ‌ترین پارک تم‌دار سرپوشیده‌ی جهان نیز شناخته می‌شود. بیشتر بازی‌های آن بر اساس شخصیت‌های کارتونی طراحی شده‌اند. وسایل تفریحی با موضوع کاراکترهای کارتون نتورک، ابرقهرمان‌های مارول و دایناسورهای متحرک بخشی از این دنیای بزرگ هستند. علاوه بر این‌ها در این شهربازی، مغازه‌های مختلف، رستوران‌ها و اولین سینمای مجموعهی مجمسینمایی بزرگ و پنج‌بعدی جهان قرار گرفته‌اند.

اپرای دبی

سالن اپرای دبی جزو ساختما‌ن‌های بی‌نظیر این شهر است و برترین هنرهای نمایشی امارات در آن برگزار می‌شود. هنر معماری این بنا بسیار خیره‌کننده و جذاب است و به‌جرئت می‌توان گفت که یکی از شاهکارهای معماری معاصر با طراحی لوکس به حساب می‌آید. تمام سالن‌های این بنا سیستم صوتی فوق‌العاده‌ای دارند.

طراحی مدرن، امکانات رفاهی و دسترسی آسان به این سازه‌ی عظیم باعث شده که در ظرف چند ماه به یکی از بهترین مکان‌های تفریحی دبی تبدیل شود. نمای سالن اصلی این ساختمان، به کشتی شباهت دارد که با نام «جهاز» شناخته می‌شود. این طراحی نشانگر بخشی از تاریخ این شهر است. برنامه‌هایی که در این سالن برگزار می‌شوند، عبارت‌اند از: تئاتر، اپرا، انواع کنسرت‌ها، نمایش مد و فشن، باله و... . برنامه‌های اجرایی سالن هر ماه تغییر می‌کنند و برنامه‌های جدیدی جایگزین یا اضافه می‌شوند.

جاده‌ی شیخ زاید

خیابان شیخ زاید، مسیری است که شهر ابوظبی و دبی را به هم وصل می‌کند. این شاه‌راه از منطقه‌ی مدرن شهر عبور می‌گذرد. جاده‌ی شیخ زاید هشت باند دارد و با برج‌های بلند شیشه‌ای، کرومی و استیل احاطه شده است. این جاده جزو بهترین نقاط شهر دبی برای تماشای چشم‌انداز آسمان‌خراش‌های این شهر است. تعدادی از معروف‌ترین مراکز خرید، هتل‌های لوکس و جاذبه‌های گردشگری نیز در همین خیابان قرار دارند.

اگر از آشنایی با جاذبه‌های دیدنی دبی به وجد آمدید و به‌دنبال تجربه‌ی یک سفر فوق‌العاده به دبی هستید، رویاگشت با تورهای متنوع شیراز به دبی و تهران به دبی و همچنین امکانات بی‌نظیری که در طول سفر ارائه می‎دهد و قیمت مناسب سرویس‌های تور، سفر شما را به یادماندنی می‌کند. با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.



دیدگاه ها

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما چیست؟