اندونزی

ده جاذبه برتر بالی

  • پرهام مصدق زاده
  • 1402/08/10

ده جاذبه برتر بالی

جزیره‌ی زیبای بالی در کشور اندونزی قرار گرفته است. این جزیره، اقیانوس آرام و هند را به یکدیگر متصل کرده و همین امر موجب شده است تا آب و هوای بی‌نظیری داشته باشد. طبیعت جزیره بالی، جزو ناب‌ترین طبیعت‌های جهان بوده و به همین دلیل مقصد محبوب بین گردشگران است. در این جزیره، بیشترین تنوع گونه‌های دریایی و صخره‌های مرجانی وجود دارد که زیبایی‌های آن‌ها، هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند. علاوه‌بر طبیعت بی‌نظیر بالی، این جزیره دارای معابد باستانی و کاخ‌های تاریخی بسیاری است که هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می‌کنند. در ادامه ده جاذبه برتر بالی را برایتان معرفی می‌کنیم.

آشنایی با بالی

بالی، مناطق مختلفی برای بازدید دارد اما مهم‌ترین آن‌ها، کوتا Kota و اوبود Ubud است. در حالت کلی، سفر گردشگران به این جزیره، ترکیبی از تفریحات آبی، جنگل نوردی و دیدن شگفتی‌های باستانی خواهد بود. علاوه بر موارد گفته شده، این جزیره دارای اقامتگاه‌های لوکس با بهترین امکانات، رستوران‌ها و چشمه‌های آب معدنی است که در اختیار گردشگران قرار دارد.

اوبود (Ubud)

یکی از دیدنی‌ترین مناطق جزیره بالی، منطقه اوبود است که در جزیره گیانیار بالی قرار دارد. اوبود به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی بی‌نظیر، بین گردشگران محبوب است. این منطقه، مکان هنرمندان محلی است که در مغازه‌های کوچکی که دارند، صنایع دستی زیبایی را می‌فروشند. مراسم‌های فرهنگی، موزه هنر آگونگ، انواع گالری‌ها، نمایش‌های مختلف و برنامه‌های موسیقی، دست به دست هم داده‌اند تا اوبود را به مرکز فرهنگی و هنری بالی تبدیل کنند.

اوبود منطقه‌ای شلوغ و پر هیایو به حساب می‌آید اما با ورود به طبیعتی که در اطراف آن واقع شده است، آرامش بی‌نظیری حاکم می‌شود. جالب است بدانید که شب‌های اوبود همانند روزهایش پر جنب و جوش است و شما می‌توانید در تفریحات شبانه‌ای که برگزار می‌شوند، شرکت کنید.

یکی از رایج‌ترین تفریحات منطقه اوبود، پیاده‌روی و دوچرخه سواری در تپه‌های کامپوهان است. این جاده چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. علاوه‌بر تمامی موارد گفته شده، رودخانه آیونگ و جنگل میمون‌ها از پربازدیدترین قسمت‌های اوبود محسوب می‌شوند که برای گردشگران بسیار جالب است. جاذبه‌های این منطقه بسیار زیاد است و اگر قصد دارید که اوبود را هم ببینید، بهتر است که چند روزی را در آن‌جا سپری کنید.

ساحل کوتا (Kota Beach)

ساحل کوتا به‌دلیل داشتن شن‌های سفید و طلایی بسیار مشهور است. این ساحل گزینه مناسبی برای گرفتن آفتاب، موج‌سواری، شنا و فوتبال ساحلی است. بهترین و قدیمی‌ترین پارک آبی بالی در همین ساحل قرار دارد. این پارک آبی دارای انواع سرسره‌ها است که لحظات به یادماندنی را برای مسافران بالی رقم می‌زند. در اطراف این پارک آبی، رستوران‌های مکزیکی، اندونزیایی و ژاپنی وجود دارند که غذاهای خوشمزه‌ای را برای گردشگران ارائه می‌دهند.

همچنین، در تئاتر کوتا، نمایش‌های شبانه برگزار می‌شود که بازیگران آن لباس‌های رقص بالیایی می‌پوشند و برای گردشگران نمایش‌های زیبایی را اجرا می‌کنند. علاوه‌بر تمامی این تفریحات فوق‌العاده، ساحل کوتا بهترین منطقه برای تماشای غروب آفتاب است، این منظره شگفت‌انگیز را هرگز از دست ندهید.

ساحل سانور (Sanur Beach)

ساحل سانور جزو اولین جاذبه‌های بالی است که محیط آرامی دارد. این ساحل بر خلاف ساحل کوتا، مناسب خانواده و کودکان است. از ویژگی‌های این ساحل می‌توان به امواج بی‌نظیر، منظره زیبای آفتاب، محیط آرام و مکان مناسب برای شنا اشاره کرد. در ساحل سانور بازارهایی وجود دارند که محصولات تازه، صنایع دستی سنتی و سوغاتی می‌فروشند.

از دیگر جاذبه‌های ساحل سانور، خیابان جالان دانا تامبلینگان (Jalan Danau Tamblingan) است که رستوران‌ها و گالری‌های هنری بسیاری دارد و بین گردشگران بسیار محبوب است. اگر به تاریخ علاقمند هستید، بازدید از معبد سنگی پورا بلاژونگ را فراموش نکنید. ساحل سانور جزو بهترین سواحل بالی است که دسترسی به اکثر جاذبه‌های بالی از آن بسیار آسان است.

معبد اولوواتو (Uluwatu Temple)

معبد اولوواتو از مهم‌ترین معابد بالی بوده و به دلیل موقعیت مکانی خود بسیار محبوب است. این معبد در روستای پکاتو قرار دارد و قدمت آن به هزار سال پیش باز می‌گردد. این معبد روی صخره شیب‌دار و بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و جزو ۶ معبد اصلی بالی است.

معبد اولوواتو برای هندوها مکان مقدسی محسوب می‌شود. آن‌ها اعتقاد دارند که این معبد از ورود شیطان به بالی جلوگیری می‌کند. افرادی که به این معبد می‌آیند، زیبایی و عظمت اقیانوس هند را تماشا کرده و برخورد امواج را زیر پای خود احساس می‌کنند.

بین ساعت ۶ تا ۷ عصر یکی از زیباترین رقص‌های سنتی بالی در این مکان برگزار می‌شود. اگر تمایل دارید به این معبد بروید، لباس مناسب زیارت از این معبد را که سارنگ و ساش نام دارد، تهیه کنید. پوشیدن این لباس‌ها هم برای آقایان و هم خانم‌ها الزامی است. همچنین،  اگر دوست دارید، شب را در این مکان سپری کنید، اطراف معبد رستوران‌ها و هتل‌هایی وجود دارند که برای گردشگران آماده خدمت رسانی هستند.

معبد تاناه لوت (Tanah Lot)

معبد تاناه لوت (Tanah Lot)

این معبد افسانه‌ای یکی از جاذبه‌های مهم بالی است که در نزدیکی کوتا و برفراز شبه جزیره کوچکی قرار دارد. معبد تاناه لوت در میان آب‌های اقیانوس هند واقع شده و با پل سنگی مرجانی به ساحل وصل شده است. معبد تاناه لوت، هنگام مد، قسمتی که برای تردد افراد است را از دست می‌دهد، پس باید زمانی از آن بازدید کنید که اقیانوس در حال جزر باشد. این معبد جزو هفت معبد دریایی بالی است. معبد باستانی تاناه لوت متعلق به هندوها است که در قرن پانزدهم میلادی برای پرستش خدای دریاها ساخته شد.

معبد تاناه لوت بسیار مورد احترام پیروان هندو است. در سال‌های اخیر به‌دلیل خساراتی که توسط گردشگران خارجی به این معبد وارد شده درحال حاضر ورود مسافران خارجی به جز مردم محلی بالی به این معبد ممنوع است. اما گردشگران می‌توانند، به این مکان بروند و از تماشای نمای بیرونی تانالوت لذت برده و عکاسی کنند.

کوه آگونگ‌ (Mount Agung)

کوه آگونک بلدترین نقطه جزیره بالی است. این آتشفشان فعال، تأثیر زیادی برای آب و هوای خشک این منطقه دارد. کل جزیره از بالای کوه آگونگ قابل مشاهده است. هنگامی که فعالیت آتشفشان کم است، تورهای کوهنوردی از صبح زود شروع به پیاده‌روی در مسیری طولانی از مسیر روستاها می‌کنند. در این مسیر می‌توانید منظره زیبای طلوع و غروب آفتاب و گیاهان منحصر به‌فرد را مشاهده کنید. اگر علاقه دارید، تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیزی در سفرتان داشته باشید، بی‌شک کوه آگونگ گزینه ایده‌آلی خواهد بود.

شالیزارهای پلکانی تگالانگ (Tegalalang Rice Terrace)

شالیزارهای زیبای تگالانگ در شمال اوبود واقع شده و جزو معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بالی است. این شالیزارها به‌دلیل زیبایی محسور کننده‌، نماد بالی محسوب می‌شود. برای کسانی که علاقمند به پیاده‌روی هستند، این شالیزار آب و هوای بسیار مطلوبی دارد و مناسب پیاده‌روی است. منظره تگالانگ برای عکاس‌ها و نقاش‌ها بی‌نظیر است و آن‌ها بسیاری از آثار هنری خود را در این محل خلق می‌کنند.

شالیزارهای تگالانگ، در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، شهریور و مهر در سرسبزترین حالت خود هستند و برای بازدید بهترین زمان محسوب می‌شوند. در نزدیکی این شالیزارها، مغازه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که گردشگران بعد از بازدید از تگالانگ می‌توانند در این مکان‌ها استراحت کرده و سوغات مخصوص بالی مانند سرامیک، لباس و صنایع دستی چوبی را خریداری کنند.

کوه باتور (Mount Batur)

آتشفشان فعال کوه باتور در منطقه کینتمانی قرار دارد. این کوه بین گردشگران بسیار محبوب است، زیرا تماشای طلوع آفتاب از بالای کوه باتور بسیار زیبا است. برای کسانی که علاقمند به کوه‌نوردی هستند، مسیرهای پیاده‌روی برای رسیدن به بالای کوه وجود دارد که یک مسیر سه ساعته است. در این مسیر شاهد مناظر زیبایی خواهید بود. همچنین در مسیر پیاده‌روی برای گردشگران صبحانه سرو می‌شود که تخم‌مرغ‌ها در بخار آتشفشان پخته می‌شود. در دهکده مجاور این کوه، روستای پنلوکان واقع شده است که گردشگران می‌توانند، منظره زیبای کوه را ببینند و از آن عکاسی کنند.

معبد بساکی (Besakih Temple)

معبد بساکی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معبد بالی بوده و به همین دلیل لقب مادر معابد بالی به آن اختصاص داده شده است. این معبد در قسمت جنوب غربی کوه آگونگ قرار دارد. معبد بساکی در قرن دهم میلادی توسط یک فرد هندی ساخته شد. معابد بالی دارای ۳ بخش متفاوت هستند که در یکی از آن‌ها نمایش رقص‌های مذهبی برگزار می‌شود که معبد بساکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر سال جشن‌های مختلفی در این معبد برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، جشن براتاراتورون کبه است.

پیروان هندو معتقد هستند که هنگام برگزاری این جشن، تمام خدایان جهان به زمین می‌آیند. بخش اصلی معبد بساکی، اوتاما ماندالا است که پیروان آیین هندو در این مکان عبادت می‌کنند. بی‌شک، گردشگران از مشاهده مناظر اطراف معبد نیز شگفت‌زده خواهند شد، زیرا این مناظر درست همانند یک اثر هنری است.

سافاری بالی و پارک مارین (Bali Safari & Marine Park)

یکی از زیباترین و برترین جاذبه‌های گردشگری بالی پارک سافاری و پارک مارین است. این پارک، نوعی باغ‌وحش آزاد محسوب می‌شود که برای گردشگران بسیار جذاب است. بدون شک، سافاری در حیات وحش و میان حیوانات، یک تجربه بی‌نظیر خواهد بود. این پارک در منطقه گیانیار بالی قرار دارد و سکونت‌گاه بیش از ۸۰ گونه حیوانات است.

در پارک مارین علاوه‌بر حیوانات وحشی، شترها و فیل‌ها نیز زندگی می‌کنند و گردشگران می‌توانند روی آن‌ها سوار شده و به قسمت‌های مختلف پارک بروند. در این قسمت تفریح خود می‌توانید، اورانگوتان‌ها را از نزدیک ببینید. در حالت کلی، سافاری بالی و پارک مارین بین گردشگران بسیار محبوب است و هر سال چندین هزار نفر از این باغ‌وحش شگفت‌انگیز بازدید می‌کنند.



دیدگاه ها

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما چیست؟