مالدیو

ده جاذبه‌ی برتر مالدیو

  • پرهام مصدق زاده
  • 1402/09/19

ده جاذبه‌ی برتر مالدیو

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و پایتخت آن شهر ماله است. این کشور، به‌دلیل مجمع‌الجزایر بودنش و همچنین به‌خاطر داشتن زیبایی‌های منحصربه‌فرد، در لیست اکثر گردشگران بین‌المللی جای می‌گیرد. مالدیو هتل‌های لوکسی برای اقامت دارد و این هتل‌ها اکثراً مشرف به دریا و جنگل هستند که هر گردشگری را مسحور زیبایی‌های طبیعی خود می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مالدیو، آب‌وهوای مرطوب آن است. اگر جزو افرادی هستید که از رطوبت و گرما اذیت می‌شوید، بهترین زمان برای سفر شما به مالدیو، بین ماه‌های نوامبر تا آوریل است. این کشور، جاذبه‌های تاریخی و طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد که دیدن آن‌ها را نباید از دست بدهید. در این بخش ده جاذبه‌ی برتر مالدیو را معرفی می‌کنیم.

آشنایی با مالدیو

در مالدیو فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد. این فعالیت‌ها به‌قدری شما را مشغول خواهند کرد که متوجه گذر زمان نخواهید شد. غواصی، موج‌سواری، کایاک‌سواری و انواع ورزش‌های آبی ازجمله این فعالیت‌ها هستند. مالدیو یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به‌دنبال تفریحات و اقامتگاه‌های لوکس می‌گردند و علاقه دارند که تعطیلات خود را در دل طبیعتی رویایی بگذرانند.

جزیره با آتول مالدیو (Baa Atoll Islands)

جزیره مرجانی با آتول، به جزیره‌ی پادشاهان معروف است و جزو بهترین مکان‌ها برای غواصی در هر موقع از سال محسوب می‌شود. این جزیره به‌قدری زیبا است که گویا بهشتی کوچک در زمین جای گرفته. جزیره‌ی با آتول، با صخره‌های مرجانی احاطه شده و زیبایی آن، توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. سواحل شنی سفید، آب‌های زلال و آفتاب گرم و دلنشین از ویژگی‌های شاخص این جزیره محسوب می‌شوند.

با آتول از دو بخش مجزای با آتول شمالی و جنوبی تشکیل شده است که شهر ماله، پایتخت مالدیو، در قسمت شمالی این جزیره قرار دارد. جزیره‌ی با آتول بیش از ۱۰۰ ویلا و هتل لوکس دارد که هر گردشگر مشکل‌پسندی را به‌سمت خود جذب می‌کنند. این هتل‌ها به انواع امکانات رفاهی و وسایل تفریحی مجهز هستند.

جالب است بدانید که هنگام گشت‌وگذار با قایق‌ روی آب‌های با آتول، دلفین‌های بازیگوشی را خواهید دید که اطراف شما پرسه می‌زنند. در این جزیره، کافه، رستوران و بارهای ساحلی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها غذا و نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود را سفارش بدهید و موقع تماشای دلفین‌ها نوش جان کنید. به‌طور کلی، به‌دلیل اینکه این جزیره خالی از سکنه است، جزو بهترین مقصد‌ها برای گذراندن تعطیلات و آرام کردن ذهن محسوب می‌شود.

پارک سلطان (Sultan Park)

پارک سلطان مملو از درختان و انواع گیاهان گرمسیری است و مکانی مناسب برای استراحت به حساب می‌آید. این پارک که در قرن شانزدهم جزو محوطه کاخ سلطنتی بود در شهر ماله قرار دارد و پاتوق مهمانان و ساکنان شهر ماله است که در تعطیلات آخر هفته برای گذراندن اوقات فراغت خود به آنجا می‌روند. در پارک سلطان، گل رز معطر، ارکیده‌های وحشی، نیلوفرهای آبی و گیاهان عجیب و غریبی وجود دارند که زیبایی خاصی به این پارک بخشیده‌اند. درختی به نام درخت آرزو با قدمت ۱۰۰ ساله در این پارک وجود دارد که مورد توجه ویژه‌ی گردشگران است.

صخره‌ی بنانا (Banana Reef)

صخره‌ی بنانا جزو مکان‌های معروف غواصی در کشور مالدیو است. این صخره‌ی باشکوه که در اتول قرار گرفته، مناظر شگفت‌انگیزی مانند قلعه‌ای با معماری گوتیک و صخره‌های زیبا دارد. وقتی در آب‌های زلال و کریستالی بنانا غواصی می‌کنید، شاهد جنگل‌های مرجانی، ماهی‌های رنگارنگ، سفره‌ماهی‌های نادر و موجودات عجیب دیگری خواهید بود.

از سایر ویژگی‌های مهم صخره‌ی بنانا می‌توان به غارهای متعدد، خطوط صخره‌ای و بافت مرجانی آن اشاره کرد. جالب است بدانید که در این منطقه کوسه وجود ندارد اما سایر ماهی‌های شکارچی مثل طوطی‌ماهی و فرشته‌ماهی در جوار صخره‌ها برای شکار کمین می‌کنند. به‌طور خلاصه، این صخره مناسب کسانی است که به غواصی علاقه‌ دارند.

مسجد جامع یا مسجد سلطان محمد

این مسجد بزرگ‌ترین مسجد کشور مالدیو است و از مکان‌های دیدنی مهم آن نیز به حساب می‌آید. قدمت مسجد سلطان محمد به سال ۱۶۵۶ بازمی‌گردد. در این مسجد، افراد معروفی که در تاریخ این کشور نقش مهمی داشته‌اند، دفن شده‌اند. رنگ ساختمان مسجد سلطان، سفید و گنبد‌های آن طلایی‌اند و معماری این بنا نیز آن‌قدر جذاب است که به سوژه‌ی‌ عکاسان تبدیل شده. حیاط داخلی این مسجد با مرمر پوشیده و با ستون‌های بلند آراسته شده است. همچنین، دیوارهای داخل مسجد را با منبت‌کاری‌های زیبا و خوشنویسی عربی تزیین کرده‌اند. اگر به مالدیو سفر کردید، بازدید از این مسجد باشکوه را از دست ندهید.

مرکز خرید سنترو (Centro Mall)

اگر دنبال برندهای لوکس هستید، مرکز خرید سنترو مختص شما است. این مرکز خرید، مجموعه‌ی بزرگی از برندهای معروف جهان را در خود جای داده است. مرکز خرید سنترو، امکانات رفاهی بی‌نظیری دارد. در این مرکز خرید علاوه بر امکانات رفاهی، تفریحات مناسبی برای تمام سنین در نظر گرفته شده است. غرفه‌های رنگارنگ، تنوع بی‌نظیر در محصولات و امکانات این مرکز، باعث شده تا افراد زیادی از این مجموعه بازدید کنند. این مجتمع برای مشتریان خود ارزش زیادی قائل است، به همین دلیل ساعات کاری‌اش را از هفت صبح تا پاسی از شب تعیین کرده تا مردم بتوانند به‌راحتی به آنجا بروند. اگر به خرید علاقه دارید، بازدید از مرکز خرید سنترو حتماً شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

کاخ مولی آگه (Mulee Aage)

جاذبه‌های کشور مالدیو به سواحل و جزیره‌های زیبایش محدود نمی‌شود، بلکه این کشور مکان‌های تاریخی و فرهنگی بی‌نظیری هم دارد. کاخ مولی آگه که در سال ۱۹۰۶ ساخته شد و زمانی ساختمان سیاسی مالدیو بود، یکی از این مکان‌هاست. این کاخ در شهر ماله قرار دارد. امروزه این بنا به دفتر ریاست جمهوری این کشور تبدیل شده و درهای آن به روی عموم باز است و گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند. ساختمان کاخ مولی مملو از نقاشی‌های زیبا است. همچنین این کاخ، باغی دارد که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. کاخ مولی علاوه بر معماری زیبایش، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. در یکی از این بخش‌ها آرامگاه ابوالبرکت یوسف البربری، اولین کسی که دین اسلام را به این کشور آورد، قرار گرفته است.

جزیره‌ی آلیماتا (Alimata)

جزیره‌ی آلیماتا (Alimata)

جزیره‌ی آلیماتا معروف‌ترین جزیره‌ی مالدیو محسوب می‌شود و استراحتگاه‌ها و کلبه‌های لوکس آن زبانزد گردشگران است. این جزیره‌ی شگفت‌انگیز در ۶۵ کیلومتری شهر ماله قرار دارد. وقتی به این جزیره وارد ‌شوید، شن‌های سفید و زیبای آن تمام تنش‌های روحی را از شما خواهد گرفت. جالب است بدانید که مهم‌ترین و معروف‌ترین مکان غواصی منطقه به نام Myaru Kandu، در این جزیره قرار دارد.

دنیای زیر آب این مکان بسیار تماشایی است، به همین دلیل غواصان عاشق این جزیره هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب جزیره‌ی آلیماتا، مراکز ماساژ آن است. در این مراکز، از محصولات طب سنتی شرقی آیورودا استفاده می‌شود. ماساژ آیورودا بین افراد محلی و گردشگران بسیار محبوب است. از سایر تفریحات این منطقه می‌توان به موج‌سواری و قایق‌رانی در اطراف جزیره اشاره کرد.

جزیره‌ی مافوشی (Maafushi)

مافوشی جزیره‌ای محلی در کشور مالدیو است و جزو پربازدیدترین جزیره‌های این کشور محسوب می‌شود. ورود خودرو به این جزیره ممنوع است و شما با پای پیاده می‌توانید در آن گشت و گذار کنید. به‌دلیل اینکه جزیره‌ی مافوشی خیلی کوچک است، پیاده‌روی برای شما راحت خواهد بود. ناگفته نماند که در مافوشی موتورسیکلت‌هایی وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید با استفاده از آن‌ها کل جزیره را بگردید. نکته‌ی مهمی که در مورد این جزیره وجود دارد، مهمانسراهای ارزان آن است. برخلاف سایر جزیره‌های مالدیو که هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و البته گران‌قیمتی دارند، این جزیره مخصوص کسانی است که بودجه‌شان محدود است. کسانی که به این جزیره سفر می‌کنند، بیشتر با فرهنگ مردم مالدیو آشنا می‌شوند.

در جزیره‌ی مافوشی سواحل زیبایی مثل ساحل عمومی، ساحل ورزش‌های آبی و ساحل مرجانی وجود دارد که هرکدام جذابیت‌های خاصی دارند. از تفریحات این جزیره می‌توان به تورهای نیم‌روزه، غواصی، جت اسکی و موج‌سواری اشاره کرد. در جزیره‌ی مافوشی، چندین کافه و رستوران وجود دارد که غذاهای دریایی و ایتالیایی برای مشتریان خود سرو می‌کنند. اگر دوست دارید به مالدیو سفر کنید اما بودجه‌ی شما محدود است، جزیره‌ی مافوشی برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

زیردریایی وال مالدیو (Whale Submarine Maldives)

اگر به جهان زیر آب‌ علاقه دارید و می‌خواهید شگفتی‌های آن را ببینید، تور زیردریایی وال مالدیو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گشت و گذار با زیردریایی در مالدیو از مهیج‌ترین تفریحات این کشور محسوب می‌شود. با زیردریایی می‌توانید، اعماق اقیانوس‌ها را کشف کنید. دیدن ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌های زیبا، کوسه‌های سفید و شیرماهی‌ها حتماً حس خوبی را در شما ایجاد خواهد کرد. هنگام بازدید از عمیق‌ترین قسمت‌های آب‌های فیروزه‌ای مالدیو، کشتی‌های شکسته و غرق‌شده را خواهید دید. بعضی از روزها کوسه‌ها و ماهی‌های گرمسیری بزرگ، اطراف زیردریایی پرسه می‌زنند و مناظر بسیار زیبایی را می‌سازند. برای رزرو گشت با زیردریایی، می‌توانید به‌طور مستقیم یا از طریق هتل خود اقدام کنید.

موزه ملی مالدیو (National Museum, Maldives)

موزه‌ی ملی مالدیو از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این کشور است که در پارک ملی سلطان قرار گرفته. با ورود به این موزه با سرگذشت این سرزمین آشنا خواهید شد. در موزه‌ی ملی مالدیو که از سه طبقه تشکیل شده، تمام آثار مهم مربوط به دوران بودا تا اسلام، نگهداری می‌شود. در این موزه آثاری مثل لباس و زیورآلات پادشاهان، اسلحه‌ها، زره‌ها و دست‌نوشته‌های باستانی موجود است. اگر به تاریخ علاقه دارید، موزه‌ی ملی مالدیو یک نمای کلی از تاریخ کشور مالدیو به شما خواهد داد و شما را با فرهنگ این کشور آشنا خواهد کرد. این موزه هر روز، به‌جز روزهای جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر میزبان مهمانانش است.



دیدگاه ها

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما چیست؟